reklama

Svadba s chlapcami z KDH

Nedávno som bol pozvaný na svadbu mladej advokátky. Na svadobnej hostine som mal možnosť po dlhej dobe stretnúť aj troch mladých mužov, ktorí s nevestou chodili na VŠ. Všetci traja sú členovia KDH. Prvý sa na aktivitách strany zúčastňuje len minimálne tj. napr. len ako člen volebnej okrskovej komisie, inak pracuje ako VŠ pedagóg na právnickej fakulte. Ostatní dvaja sú na činnosti strany priamo aktívni. Jeden pracuje ako advokát, druhý ako št. úradník na komunálnej úrovni. V strane sa zúčastňujú na kadejakých výletoch organizovaných pre mladých na Ďumbier a podobne. Ďalej sú aktívni na okresnej úrovni, snažia sa o dobré meno strany, sú aktívni v katolíckych organizáciách a tak ďalej. Osobne sa poznajú s aktérmi o ktorých je reč v tomto blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Svadba Robo a Jano
Svadba Robo a Jano (zdroj: Pavol Taus)


Kedže mali pri svadobnom stole títo traja mladí muži zdatné slečny - nalievačky alkoholu, tak už okolo polnoci sa chlapci rozhovorili a zvrtla sa debata aj na politiku a hovorilo sa úplne bez servítky. Kedže mladí muži boli slabí tanečníci, tak som mal možnosť využiť asi 3 hodiny s prestávkami na "vypočúvanie".
Čo som sa dozvedel? V skrátenom sumári:
- že Paľo Hrušovský je zaťažený na stretnutia s biskupmi a inými VIP osobami, doslova mu to robí dobre a že je veľmi vplyvnou osobou v strane
- že Jano Figeľ je vraj správny chlap a že za neho veľa ľudí v strane dá aj ruku do ohňa, že ho kauza s bytom veľmi trápila, len nevedel ako ju má riešiť, preto to trvalo tak dlho
- že Sabolová by podľa nich nikdy nezobrala úplatok a je veľmi pracovitá
- že Lipšic, Procházka a Žitňanská sú veľmi priateľskí, pomáhajú mladým a podobne
- že Lucia Mihoková pred každým ťažkým rozhodnutím, ktoré má strana urobiť obvoláva známych, aby sa modlili za to, aby to dobre dopadlo
Pozorne som si ich vypočul a potom som začal predslov ja. Povedal som niečo v zmysle:
Vo všetkých voľbách doteraz som volil KDH. Teraz už asi nebudem. Vždy doteraz som KDH volil ako menšie zlo.
Čo sa týka Hrušovského, nepáči sa mi ani náhodou. Je kamarát s každým, so Slotom, s Ficom, s Bugárom. V politike je ako dinosaurus, čo túži doživotne po kresle predsedu NRSR, kedže na kreslo premiéra ani prezidenta nemá popularitu. V prípade, že KDH po voľbách pôjde so SMEROM, má funkciu predsedu parlamentu istú na ďalšie 4 roky. Že ho tá funkcia baví je jasné aj teraz po odvolaní Sulíka. (Viď najnovšie medializované informácie o lete do Monaka špeciálom a konzumnom 500 euro...) Jeho reči o tom, že do parlamentu nepatrí toľko veľa nováčikov ako tomu bolo po posledných voľbách sú smiešne. On ide rozhodovať, kto patrí do parlamentu? Podľa mňa by bolo fajn mať tam 150 nováčikov...
Čo sa týka Jána Figeľa, vadí mi napríklad aj jeho brat. (Na to mi hneď všetci traja vybuchli, že rodinu si človek nevyberá) To áno, ale správanie súrodencov v dospelosti odzrkadľuje trošku aj výchovu v detstve. A keby napríklad môj brat obral ľudí o milióny, neviem či by som mal odvahu vravieť o čistote a spravodlivosti, keď nás jedna mater mala. Prípadne by to chcelo poriadnu snahu, aby sa ľuďom ukázalo, že to nie je v rodine. A čo tie peniaze, ktoré dostáva ako bývalý komisár? 14000 euro mesačne. Vysvetliť to ako bolestné za to, aby nešiel zneužiť v obchodnej sfére informácie, ktoré získal ako komisár je smiešne. Radšej keby sa k tomu postavil ako chlap a povedal, že hej dostávam pol milióna mesačne, ale budem makať ako fretka deň a noc aby sa mali obyvatelia SR dobre, kedže im môžem ďakovať za to, že som vôbec nejaký komisár bol...Lebo moc politikov pochádza od ľudí...
Tú Sabolovú som nekomentoval, lebo ju poznám len z videnia. Lucia Mihoková, to netuším kto je, ale na nete som sa pozrel že ma na starosti niečo ako PR.
Čo sa týka Lipšica. Snahu mu neupieram, ale tiež už bol minister a tiež už je v politike možno 10 rokov. Takže by mal pracovať na výsledkoch. Teraz pri Gorile má šancu. Aby neostalo len pri rečiach. Na Lipšicovi mi vadí napríklad prípad jeho poradcu na dôchodku pre oblasť hasičského zboru, ktorý má plat 1500 euro. Ako často a ako intenzívne využíva služby tohto poradcu? Koľko má takýchto poradcov? Zaslúžia si takéto kráľovské platy za to, že sem tam zasadnú a niečo prerokujú? Ale to už je asi otázka pre všetkých ministrov bez ohľadu na politickú stranu. Procházka a Žitňanská sú mi celkom sympatickí, nespájajú sa so žiadnymi kauzami, Procházka je výborný odborník, expert na ústavné právo.
Chlapci už boli unavení, pohmkali, ale v podstate mi dali za pravdu vo veľa veciach. Zároveň ma ubezpečili, že KDH po voľbách nepôjde so SMEROM. Mám obavu, aby sami neboli prekvapení. Najmä, keď vplyvný muž v KDH ako ho oni sami nazvali už nielen sníva o novej Ústave, ale o tom aj verejne rozpráva. A na to treba 90 hlasov, teda za každých okolností aj SMER.
Bolo už 3 00 ráno a poberal som sa preč. Chlapcom som poprial veľa šťastia a sľúbil som im, že ak sa dostanú do nejakej vysokej funkcie a dozviem sa, že tam robia svinstvá, tak prídem osobne a nakopem im riť. Zasmiali sa, aj keď som to nemyslel ako vtip...
Budem sa tešiť, ak ich stretnem na nejakej ďalšej svadbe, lebo sú to ozaj schopní mladí ľudia, akých by Slovensko potrebovalo, len dúfam že to nebude na svadbe z foto prílohy.




Pavol Tauš

Pavol Tauš

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som občiansky aktivista. Som dôchodca. Rozhodol som sa využiť voľný čas v prospech poukázania na menšie alebo väčšie problémy, ktoré trápia občanov. Nie som politicky aktívny a nemám žiadneho obľúbeného politika ani politickú stranu. Zaujímam sa o občianske práva a ich uplatňovanie v živote. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu